Integrisane marketing komunikacije

Integrisane marketing komunikacije (IMC) jesu strategija komuniciranja, gde se jedinstvena poruka prenosi ciljnim grupama preko mnogostrukih i različitih kanala komuniciranja. Uspešna integrisana marketing komunikacija dopire do kupca u različitim relevantnim situacijama i utiče na njega u svakom delu ciklusa kupovine. Taj ciklusk kupovine možemo da vizuelizujemo kroz tzv. Customer journey – putovanje kupca – od uočavanja, odnosno kreiranja potrebe, do same kupovine (ili donošenja odluke). Ovaj ciklus obuhvata sve faze, prepreke i motivacije do same kupovine i naravno, faze nakon kupovine koje utiču na korisničko iskustvo (CX – Customer Experience).

Integrisane komunikacije dobijaju na značaju pojavom sve većeg broja sredstava komuniciranja. Na to je uticao razvoj sredstava komuniciranja naročito u digitalnoj sferi. Razvoj ditialnih komunikacija značajno je uvećao broj tačaka gde jedan brend može da komunicira sa kupce, odnosno korisnikom (Brand touchpoints). Istovremeno, veliki broj kanala komuniciranja i brendova koji ih koriste utiču na to da je sve teže izboriti se za pažnju ciljne grupe. Kada je pažnja potrošača podeljena na mnogo strana, sve je veći izazov izboriti se za trenutak fokusirane pažnju u kome se može izvršiti uticaj. U tom kontektstu, kroz intenzivni rad sa klijentom, kreiramo strategiju komunikacije i razvijamo kreativna rešenja za sva sredstva komuniciranja (content), koja će kroz optimizovani budžet postići maksimalini rezultat.

Pored aktivnog oblikovanja marketing komunikacija, radimo i na razvoju klijenata kroz stručne treninge, a sve naše usluge možete pogledati ovde.

Naše iskustvo u integrisanim marketing komunikacijama

Članovi naše agencije su kao rukovodioci u najvećim kompanijama i međunarodnim marketing agencijama u čitavom regionu Centralne Evrope rukovodili desetinama uspešnih reklamnih kampanja sa integrisanim marketing komunikacijama (ATL, odnosno medijska komunikacija, digital, BTL, PR, mesto prodaje). U svom portfoliju imamo neke od najvećih kompanija na ovim prostorima, ali rado radimo i za manje kompanije sa velikim potencijalom, kojima pomažemo da porastu i razviju se

Studije slučajeva integrisanih marketing komunikacija

Iz prakse članova našeg tima, izdvajamo par slučajeva, koje uglavnom svi znamo. Ukoliko vas zanimaju sve usluge koje pružamo, pogledajte ih ovde.

Integrisane marketing komunikacije – Case Study: Doncafe

Brend Doncafe nije razvijen samo uz pomoć velikog medijskog budžeta. Ključna za uspeh brenda jeste marketing strategija. Iz dobro postavljene strategije nastaju ključne poruke, kao i content, i na kraju odabir kanala komunikacije prema jasno definisanim ciljnim grupama.

Koncept “Doncafe porodica” je kreirao emocionalnu vezu sa ciljnom grupom i sva sredstva komunikacije su relativno lako stizali do ciljne grupe i prenosili poruku. Tokom par godina, Doncafe je postao najveći medijski oglašivač na tržištu, a korišćeni su svi dostupni kanali komunikacije. Nagradna igra organizovana u sklopu koncepta “Doncafe familija” jeste do danas neprevaziđena aktivnost unapređenja prodaje na domaćem tržištu sa preko 6 miliona prispelih prijava, u tri kola, tokom tri meseca trajanja. Imajte u vidu da u Srbiji ima oko 2,4 miliona domaćinstava, te da je za učestvovanje trebalo izvršiti kupovinu 500g proizvoda. Ovi podaci pokazuju koliko je ova aktivnost bila dobro osmišljena , te koliko su marketing aktivnosti imale uticaja na ovakav rast prodaje kompanije.

Hmmm, pomnožite 6 miliona prijava sa 0,5 kg = 3 miliona kg, odnosno 3,000 tona, tokom tri meseca… nije loše 😉

Integrisane marketing komunikacije – Case Study: Pekarijada

Pekarijada je takmičenje profesionalnih pekara Srbije, koje je osmišljeno da bi se kreirala bolja konekcija B2B brenda Lesaffre sa profesionalnim pekarima. Održava se svake dve godine, a zbog uticaja pandemije, malo nam se poremetio ovaj redosled. Prva Pekarijada se prvi put održala 2016. godine u Beogradu. Komunikaciona kampanja u slučaju Pekarijade je dvofazna. U prvoj fazi, komuniciramo isključivo prema profesionalnim pekarima. Cilj prve faze je prikupljanje što više nominacija za takmičenje. U drugoj fazi komunikacije gradimo poznatost i kredibilitet brenda Pekarijada i dižemo tenziju pred ceremoniju proglašenja pobednika.

Svi pobednici Pekarijade osvajaju vredne nagrade, a najveća je priznanje od strane nepristrasnog stručnog žirija sastavljenog od priznatih pekara profesionalaca i bivših pobednika Pekarijade. Pogledajte event – svečanu ceremoniju proglašenja pobednika Pekarijade 2016. godine u Madlenianumu.

Za svaku Pekarijadu pripremamo integrisane marketing komunikacije. Sama komunikacija, obzirom da se radi o vrlo jasno definisanoj profesionalnoj grupi, komunicira se pretežno kroz B2B kanale:

  • Newsletter i direktni mailing – prijavni flajer koji se dostavlja pekarama
  • Print oglasi u specijalizovanim izdanjima, koji su namenjeni profesionalcima u pekarskoj industriji
  • Targetirane kampanje u digitalnim kanalima
  • Radio oglašavanje na lokalnim stanicama, kako bi što veći broj pekara profesionalca (koji su off-line) čuo poruku i prijavio se
  • TV oglašavanje na lokalnim stanicama – kao poziv pekarima za prijavu; i za kreiranje svesti o Pekarijadi
  • OOH oglašavanje (sredstva spoljnog oglašvanja)
  • PR aktivnosti
  • Obeležavanja mesta prodaje u kojima rade pobednici pekarijade

Pogledajte i TV spot Pekarijada za lokalne TV stanice koji smo osmislili i snimili, sa veoma optimizovanim budžetom.

NAZAD NA GLAVNI MENU