Brend arhitektura

Brend arhitektura, ili: Kako da organizujete brendove, tako da svaki od njih igra svoju ulogu na tržištu, kao u najbolje uigranom timu?

Brend arhitektura je najefikasniji poznati alat za:

  • pozicioniranje na segmentu tržišta sa najvišim prodajnim potencijalom, 
  • borbu protiv cenovne i nelojalne konkurencije, 
  • rast prodajnog volumena uz povećanje profitabilnosti, 
  • jačanje pregovaračke moći, 
  • opstanak i rast na dinamičnom tržištu.

Brend arhitektura je sistem organizacije brendova, podbrendova i svih brendiranih elemenata i uređenja njihovih međusobnih odnosa. Svaki brend igra jasno određenu ulogu na tržištu i ostvaruje svoje ciljeve. Ostali brendovi u portfoliju, u zavisnosti od situacije na tržištu, pokrivaju druge segmente tržišta, ili ukoliko pokrivaju iste, to rade na drugačiji način. Saznajte sve važne aspekte organizacije brend arhitekture i upoznajte se sa svim metodama koje su isprobane na domaćem tržištu.

Zašto je ePlus vaš pravi izbor za ovaj trening?

Naš trening Brend arhitektura je baziran na:

  • 20-godišnjoj praksi autora treninga, koji je je imao lidersku ulogu u internacionalnim timovima koji su na tržištima Srbije i CEE regije razvijali brendove: McDonald’s, Audi, Doncafe, Centroproizvod, Nestle Ice Cream, Lesaffre, Don Don, Pons Čačak, Jasen Kraljevo, Mega i mnoge druge, veće i manje, inostrane i domaće brendove.
  • Teorijskoj osnovi koju je razvio prof. David A. Aaker, jedan od vodećih svetskih stručnjaka za brend arhitekturu
  • Najboljim svetskim praksama, sa objašnjenjima

O brend arhitekturi

Krajnji cilj brend arhitekture je povećanje profitabilnosti i istovremeni rast prodajnog volumena.

Brend arhitektura omogućava transfer snage brenda na druge brendove  iz sistema, odnosno eliminisanje rizika kod brendova drugačije pozicioniranih na tržištu. To se čini na način koji će „bezbedno“ odrediti koje će veze među brendovima biti “vidljive”, a koje ne. Naučićemo i da li je dobro da svi brendovi budu pod jednim „krovom“ ili svaki treba da gradi svoj zaseban identitet.

Jednostavno rečeno, ista kompanija može imati na tržištu premium proizvode koji donose visoki profit, ali i proizvode za masovno tržište koji kreiraju veliki prodajni volumen. To se potiže pozicioniranjem na način da ne ometaju jedan drugog svojom tržišnom pozicijom, već svoje snage prebacuju na druge brendove iz portfolija.

Potrošač ne voli da ga zbunjujemo. Trudi se da napravi jasan red u svojoj glavi i da ima osećaj da on/ona bira ono što želi. Važna faza rada na razvoju brend arhitekture je analiza i optimizacija portfolija proizvoda i usluga koje se nude tržištu.

O treningu Brend Arhitektura

Trening vodi Stefan Ivanović, direktor agencije e-Plus, a u okviru treninga ćemo se upoznati kako sa najboljim svetskim praksama, tako i sa njegovim poslovnim slučajevima razvoja brend arhitekture: Doncafe, Centroproizvod, Nestle Ice Cream, FK Crvena zvezda, Pons i Don Don. Projekat brend arhitekture za Don Don je nagrađen kao najbolje uvođenje novog brenda na tržište Srbije.

Neke kompanije su više uspešne, a neke manje. Šta je to što čini tu razliku? Upravo je sistem brendova ono po čemu tržište prepoznaje i „etiketira“ kompanije i tako kreira njihov uspeh ili neuspeh.

 

Teme treninga Brend arhitektura

Svaki segment treninga sadrži i praktični deo, koji olakšava usvajanje materije i rezultira otvaranjem novih vidika u marketing komunikacijama, prodajnom pristupu, razvoju novih proizvoda i tržišta. Tokom treninga ćemo se baviti sledećim temama:

  • Koje su bitne informacije koje treba da prikupite i analizirate, kako biste razvili strategiju razvoja brendova
  • Strateške analize kojima moramo ovladati, kako bismo razumeli u kom pravcu sa razvijamo brendove
  • Metodologija „korak-po-korak“ razvoja brend arhitekture, bazirana na praktičnim iskustvima sa domaćih tržišta
  • Postavljanje ciljeva i razvijanje strategije brend portfolija
  • Brendovi na premium i cenovno osetljivim tržištima i pomeranja pozicija brendova
  • Tržišni signali koji ukazuju na opasnosti i šanse u brend portfoliju
  • Šest dimenzija portfolija brendova i njihov značaj
  • Kakve uloge brendovi mogu imati u portfoliju
  • Spektar odnosa brendova u portfoliju i vrste brendiranih elemenata
  • Odnos i analiza portfolia proizvoda/usluga prema portfoliju brendova
  • Strategije za postizanje relevantnosti brenda
  • Diferencijacija brendova i njihov energetski potencijal
  • Povezivanja i savezi različitih brendova na tržištu
  • Uticaj tržišta na razvoj brendova
  • Brendovi u fokusu i uloga korporativnog brenda
  • Ubacivanje novog brenda u sistem brend arhitekture
  • Optimizacija brend portfolija – kako izbeći zamku zvanu „previše brendova“
  • Dizajnerski aspekt razvoja brend portfolija

Vaš trener Brend arhitekture

Stefan Ivanović ima iskustvo na liderskim pozicijama u timovima koji su razvijali brendove: McDonald’s, Audi, Doncafe, Centroproizvod, Nestle Ice Cream, Lesaffre, Don Don, Pons Čačak, Jasen Kraljevo, Mega Užice i druge:

  • CEO, konsultant, trener i mentor 1:1 @ ePlus, Belgrade (Serbia) / specijalizovana agencija za B2B i B2C marketing i prodajne strategije
  • Rukovodilac timova izrade strategije brendiranja turističkih regiona Starogradsko polje na Hvaru (2020.) i Cetinska Krajina (2019.) sa razvojem operativnih planova i budžeta za digitalne i off-line komunikacije na ciljnim tržištima
  • Konsultant u programu podrške razvoja tržišne konkurentnosti i izvoznog kapaciteta za mala i srednja preduzeća u Srbiji (SECEP), vođen od strane International Development Ireland (IDI)
  • Autor treninga Izvoz – planiranje i realizacija, za program podrške proizvođačima prehrambenih proizvoda, finansiran od strane USAID (2019.) i koautor treninga Abeceda izvoza sa Alessandrom Silvestrijem, realizovan za potrebe Razvojne agencije Srbije (2017.)
  • COO @ Jasen, Belgrade / Kraljevo (Serbia)
  • Regional Account Director CEE @ DDB Worldwide, Bucharest (Romania)
  • Generalni direktor @ DDB Worldwide, Sofia (Bulgaria)
  • Izvršni direktor @ DDB Worldwide, Skopje (Northern Macedonia)
  • Account Director @ DDB Worldwide, Belgrade (Serbia)
  • Direktor marketinga i izvoza @ Doncafe (Strauss Group)
  • Direktor marketinga @ Nestle Ice Cream, Belgrade
  • Direktor marketinga @ Centroproizvod, Belgrade
  • Direktor marketinga i komercijalnih poslova @ FK Crvena zvezda, Belgrade
  • Account Manager @ Mark Plan, Pančevo
  • Autor stručnih članaka u vodećim B2B publikacijama: Trendovi u prehrambenoj industriji 2022; Abeceda izvoza (sa Alessandrom Silvestrijem); Sponzorstvo u sportu; Unapređenje prodaje „korak-po-korak“

Održavanje treninga

Usled nestabilne epidemiološke situacije koja onemogućava bezbedno održavanje treninga uživo, isti će se održaće on-line, na Zoom platformi.

Svi polaznici će nakon kompletirane prijave dobiti elektronsku pozivnicu sa kojom će moći da pristupe i da interaktivno učestvuju u treningu sa svog računara ili mobilnog uređaja.

Sertifikat

Svi polaznici na kraju treninga dobijaju Oficijelne Sertifikate o pohađanju, sa taksativno navedenim temama koje su obrađene tokom treninga. Sertifikat se izdaje na srpskom i na engleskom jeziku u elektronskom formatu. Na zahtev polaznika, može se potvrditi autentičnost sertifikata trećim stranama.

Cena i uslovi plaćanja

Na raspolaganju su vam brojne pogodnosti, koje utiču na cenu. Za sve pogodnosti i mogućnosti plaćanja na rate kliknite na dugme za više informacija.

Plaćanje iz Republike Srbije je u dinarima, uplatom na dinarski račun, a iz drugih zemalja u EUR, po instrukcijama za plaćanje na devizni račun ePlus Marketing Centra. Plaćanje se vrši na osnovu predračuna. Plaćanje je moguće izvršiti i na rate, uz brojne pogodnosti koje nudimo.

Registujte se OVDE da biste dobili PROMO kod koji vam donosi 25% popusta na jedan trening po vašem izboru. Promo kod možete iskoristiti do kraja 2022 godine.