B2B Marketing Case Study: Pekarijada

Pekarijada je nacionalno takmičenje profesionalnih pekara i mladih pekara Srbije. Pekarijadu smo osmislili kroz zajednički rad sa klijentom, francuskom kompanijom Lesaffre. Lesaffre je najveći svetski proizvođač kvasca i inovativnih rešenje za profesionalne pekare. Osnovni cilj ovakvog događaja nije samo da se kreira novi kanal komunikacije sa ciljnom publikom, mada je i to značajno postignuće. Cilj koji smo imali pred sobom jeste kako da Lesaffre približimo domaćem profesionalnom pekaru i kako se se ostvari što kvalitetnija komunikacija sa ciljnom publikom. Tržište u segmentu rešenja za profesionalne pekare je ekstremno konkurentno, sa jako velikom brojem snažnih domaćih i internacionalnih kompanija, koje takođe žele istog pekara za svog klijenta.

Kroz “Brand assessment” proces, odnosno proces procene svih bitnih elemenata neophodnih za kreiranje uspešne strategije, došli smo do značajnih dubinskih uvida o ciljnoj grupi. Na osnovu tih uvida, radili smo zajednički sa klijentom na kreiranju strategije komuniciranja koje pekara neće posmatrati samo kao klijenta ili kupca svojih proizvoda. Rezultat rada je Pekarijada – komunikaciona platforma koja pekara postavlja u sam centar i koja ga tretira kao umetnika i kao majstora svog zanata. Pekarijada je nacionalno takmičenje profesionalnih i mladih (na školovanju za pekarski zanat) pekara, gde kompetentni stručni žiri sastavljen od vrhunskih tehnologa, najboljih pekara, predstavnika esnafa i profesionalnih udruženja, na osnovu jasnih i transparentnih kriterijuma ocenjuju umeće takmičara. Propozicije takmičenja su veoma precizne, a žiri Pekarijade broji preko 20 članova, čime se obezbeđuje potpuna nepristrasnost u donošenju odluka.

Pre početka kampanje, sprovodi se komunikacija prema profesionalnim pekarima sa propozicijama i pozivom za takmičenje. Komunikacija se realizuje kako kroz ATL komunikaciju (OOH, radio, lokalni TV, profesionalni štampani magazini), digitalne kanale (social, newsletters, ads, messenger apps) preko BTL aktivnosti i direktne komunikacije sa profesionalcima, bilo da rade u velikim pekarskim industrijama ili u malim zanatskim pekarama.

Takmičarski deo se odvija u demonstracionom BAKING CENTRU kompanije Lesaffre, koji je opremljen najsavremenijom pekarskom opremom. Prvi deo takmičenja je kvalifikacioni, gde se biraju talmičari koji će ući u finale. Od 2019. godine, takmičarski deo se realizuje i u drugim većim gradovima Srbije, kako bi takmičenje bilo dostupnije većem broju pekara. Takmičenje se uvek odigrava u 5 ili 6 takmičarskih kategorija (burek, domaći tradicionalni hleb, štrudla sa makom, pogačice sa čvarcima, obredni hleb, umetničko delo od testa, pizza…) i za svaku kategoriju se proglašavaju finalisti, kao i pobednici (prvo, drugo i treće mesto). Kroz definisanje takmičarskih kategorija, nastoji se da se očuva pekarska tradicija Srbije.

Na dosadašnje održane 4 Pekarijade, finalna ceremonija proglašenja pobednika bila je u elegantnom ambijentu teatra i opere “Madlenianum” u Zemunu. Prvi deo događaja jeste okupljanje sa svečanim koktelom, koji se savršena prilika za umrežavanje i predstavljanje sponzora profesionalnoj publici. U svečanom programu Ceremonije, koji smo osmišljavali i realizovali svih 4 puta, pekare smo predstavljali kao vrhunske umetnike i majstore svog zanata. Kratak video sa Pekarijade 2023. možete pogledati ovde (YouTube Shorts).

Za potrebe ovogodišnje Pekarijade, kreirali smo i set viber stikera sa “internim pekarskim forama”, koji možete preuzeti ovde. Stikeri su mogli da se preuzmi isključivo preko QR koda koje su hostese pokazivale zvanicama na koktelu, odnosno preko stikera koji vam neko drugi pošalje. Cilj ovakve distribucije jeste da se podstakne razbijanje leda u komunikaciji i medjusobno umrežavanje.

Na kraju takmičenja, organizuje se svečana Ceremonija proglašenja pobednika. Pobednici dobijaju vredne nagrade, a pobednik u kategoriji mladih pekara mogućnost zaposlenja u pekari u svom gradu ili robnu nagradu. Svi osvajači prvog mesta dobijaju pobedničke pehare. Nema bolje reklame od te, da pobednik Pekarijade pravi proizvode za vas!

Sa pobednicima (I, II i III mesto), kao i sa članova žirija održavamo i redovno okupljanje pobednika. Ono se održava par meseci nakon dodele nagrada, na kome sumiramo utiske i tragamo za sugestijama kako da takmičenje još više unapredimo.