Brend arhitektura i optimizacija portfolija proizvoda

Odgovor na pitanje kako uspešno nastupiti na različitim segmentima tržišta nam daje razvijena brend arhitektura. U isto vreme možemo uspešno prodavati i proizvode u premium i u budget segmentu, prilagođenim proizvodima i brendovima.

Upravljanje brend arhitekturom omogućava uspostavljanje sistema brendova, pod-brendova, potpisnika (endorsera), deskriptora i drugih elemenata brendiranja proizvoda i usluga, koje kompaniji daju mogućnost za bolje upravljanje poslovanjem i stopom profita, a primer osnovnih koncepata u razvoju brend arhitekture, gde se krajnosti kreću od svih brendova i elemenata pod istim „kišobranom“ (Branded House), do potpuno odvojenih brendova unutar iste kompanije (House of Brands):

Clip_11

Razvijanje brendova nosi troškove za kompaniju. Zbog toga je nužno naći pravu meru u portfoliju brendova i brendiranih elemenata koje optimalno odgovaraju potrebama tržišta, a koje kompanije može da podrži i u budućnosti razvija.

Primer brend arhitekture koju smo postavili za najveću regionalnu pekarsku industriju Don Don, koja posluje na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH, Bugarske i Rumunije, dobila je priznanje „Najbolje iz Srbije“ za najbolje uvođenje novog brenda na tržište. Više o tome možete pročitati ovde.

Brend arhitekturu smo sa uspehom razvijali i za klijente Doncafe, McDonald’s, Centroproizvod, Nestle, Don Don, Mega, Lesaffre, Pons, kako za tržište Srbije, tako i za tržišta Centralnoevropskog regiona.

Optimizacija portfolija proizvoda ili usluga (asortimana) se zasniva na analizi i procenjenoj ulozi svakog proizvoda (SKU) na tržištu, te dobro postavljen portfolio omogućava bolje upravljanje resursima i povećanje stope profita. Osnovna pitanja kojima se bavimo jesu:

  • Da li su svi proizvodi i usluge u porfoliju neophodne?
  • Da li treba smanjivati ili uvećavati portfolio? Široki portfolio ima sojih konkurentskih prednosti, ali ima i dosta mana – uvećava operativne troškove i rasplinjava fokus.

Odgovori na ova pitanja se mogu dobiti kroz dve kompleksne vrste analize:

  1. Finansijska analiza portfolija
  2. Impakt analiza

Brend arhitektura i optimizacija portfolija su u tesnoj vezi, jer omogućavaju sa jedne strane uštede kroz povećanje efikasnosti koriščenja resursa, a sa druge strane povećanje stope profita kroz primenjenu brend arhitekturu.

NAZAD NA GLAVNI MENU