Brend arhitektura i optimizacija portfolija proizvoda

Upravljanje brend arhitekturom omogućava uspostavljanje sistema brendova, pod-brendova, potpisnika (endorsera), deskriptora i drugih elemenata brendiranja proizvoda i usluga, koje kompaniji daju mogućnost za bolje upravljanje poslovanjem i stopom profita.

Clip_11

Brend arhitektura koju smo postavili za najveću regionalnu pekarsku industriju Don Don, koja posluje na tržištima Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH, Bugarske i Rumunije, dobila je priznanje “Najbolje iz Srbije” za najbolje uvođenje novog brenda na tržište. Više o tome možete pročitati ovde.

 

Optimizacija portfolija proizvoda ili usluga (asortimana) se zasniva na analizi i procenjenoj ulozi svakog proizvoda (SKU) na tržištu, te dobro postavljen portfolio omogućava bolje upravljanje resursima i povećanje stope profita. Osnovna pitanja kojima se bavimo jesu:

  • Da li su svi proizvodi i usluge u porfoliju neophodne?
  • Da li treba smanjivati ili uvećavati portfolio? Široki portfolio ima sojih konkurentskih prednosti, ali ima i dosta mana – uvećava operativne troškove i rasplinjava fokus.

Odgovori na ova pitanja se mogu dobiti kroz dve kompleksne vrste analize:

  1. Finansijska analiza portfolija
  2. Impakt analiza

Brend arhitektura i optimizacija portfolija su u tesnoj vezi, jer omogućavaju sa jedne strane uštede kroz povećanje efikasnosti koriščenja resursa, a sa druge strane povećanje stope profita kroz primenjenu brend arhitekturu.

 

 

NAZAD NA GLAVNI MENU