Upravljanje brendovima i optimizacija portfolija proizvoda

Odgovor na pitanje kako uspešno nastupiti na različitim segmentima tržišta nam daje razvijena brend arhitektura. Upravljanje brendovima omogućava da isto vreme možemo uspešno prodavati i proizvode u premium i u budget segmentu.

Upravljanje brend arhitekturom

kreira sistem organizacije brendova, pod-brendova, potpisnika (endorsera), deskriptora i drugih elemenata brendiranja proizvoda i usluga, koje kompaniji daju mogućnost za bolje upravljanje poslovanjem i stopom profita.

Primer osnovnih koncepata u razvoju brend arhitekture, gde se krajnosti kreću od svih brendova i elemenata pod istim „kišobranom“ (Branded House), do potpuno odvojenih brendova unutar iste kompanije (House of Brands):

Clip_11

Razvijanje brendova nosi troškove za kompaniju. Zbog toga je nužno naći pravu meru u portfoliju brendova i brendiranih elemenata koje optimalno odgovaraju potrebama tržišta, a koje kompanije može da podrži i u budućnosti razvija.

Primer brend arhitekture koju smo postavili za najveću regionalnu pekarsku industriju Don Don, za koju je dobijeno priznanje „Najbolje iz Srbije“ za najbolje uvođenje novog brenda na tržište. Brend arhitektura koju smo postavili za Don Don primenjena je na tržišti Slovenije, Hrvatske, Srbije, BiH, Bugarske i Rumunije. Više o tome možete pročitati ovde.

Brend arhitekturu smo sa uspehom razvijali i za brendove Doncafe, McDonald’s, Centroproizvod, Nestle, Don Don, Mega, Lesaffre, Pons. Poznajemo kako tržišta Srbije, tako i tržišta Centralnoevropskog regiona.

Optimizacija portfolija proizvoda ili usluga

se zasniva na analizi i procenjenoj ulozi svakog proizvoda (SKU) na tržištu, te dobro postavljen portfolio omogućava bolje upravljanje resursima i povećanje stope profita. Osnovna pitanja kojima se bavimo jesu:

  • Da li su svi proizvodi i usluge u porfoliju neophodne?
  • Da li treba smanjivati ili uvećavati portfolio? Široki portfolio ima sojih konkurentskih prednosti. Međutim,ima i dosta mana – uvećava operativne troškove i rasplinjava fokus.

Odgovori na ova pitanja se mogu dobiti kroz dve kompleksne vrste analize:

  1. Finansijska analiza portfolija
  2. Impakt analiza

Brend arhitektura i optimizacija portfolija su u tesnoj vezi, jer omogućavaju sa jedne strane uštede kroz povećanje efikasnosti koriščenja resursa, a sa druge strane povećanje stope profita kroz primenjenu brend arhitekturu.

NAZAD NA GLAVNI MENU